YooMoney API
Old versions of the API
Help
Sign up for YooMoney
Error codes
Error codeError description
Errors in request parameters
10Error in syntactical parsing of the XML document. The document syntax is invalid or required XML elements are omitted.
11Gateway ID is invalid or omitted (agentId).
12The channel for accepting transfers (subagentId) is invalid or omitted.
14The currency (currency) is invalid or omitted.
15The time of document formation (requestDT) is invalid or omitted.
16The recipient’s ID (dstAccount) is invalid or omitted.
17The amount (amount) is invalid or omitted.
18The transaction number (clientOrderId) is invalid or omitted.
19The basis for depositing the transfer (contract) is invalid or omitted.
21The requested operation is forbidden.
26An operation with the same transaction number (clientOrderId) but different parameters was already completed.
50The cryptographic message can’t be opened due to an error in package integrity.
51The digital signature was not verified (the signature data doesn’t match the document).
53The request was signed by a certificate unknown to YooMoney.
55The certificate expired in the your system.
Errors in processing deposits
40Account closed.
41YooMoney for Shopping wallet blocked. This operation is not allowed for this wallet.
42There is no account with this ID.
43Exceeded the limit on a one-time transfer (see Payout limits).
44Exceeded the daily or monthly limit for deposits (see Payout limits).
45Not enough funds to complete the operation.
46The operation amount is too small (see Payout limits).
48Error in the request for funds deposit to a bank account, card, or mobile phone.
49Attempt to add money to the wallet balance from a corporate card. You can’t add money to YooMoney wallets from corporate cards. The user needs to use a different card.
57This YooMoney wallet is not identified. Adding money to anonymous wallets is forbidden. The user needs to complete identification.
160The user ID in YooMoney (cps_ymAccount) has expired. You need to get a new ID or specify the personal data in the request parameters.
201Exceeded the limit on the recipient’s account balance (internal code, not sent to contractors, used by YooMoney’s) technical specialists
Ошибки при регистрации чека (при выплатах самозанятым)
150Текущая выплата превысит лимит разрешенного годового дохода самозанятого. Уменьшите размер выплаты.
151Получатель выплаты отозвал права или отклонил заявку на выдачу прав в сервисе Мой налог. Запросите права и убедитесь, что получатель выплаты выдал разрешение в сервисе Мой налог.
152Получатель выплаты не является самозанятым. Сообщите пользователю, что ему нужно получить статус самозанятого, или сделайте ему выплату как физическому лицу без регистрации чека (нужен отдельный шлюз, обратитесь к менеджеру за подробностями).
153Получатель выплаты с указанным ИНН не проходил процедуру выдачи прав ЮMoney для автоматической регистрации чеков. Запросите права и убедитесь, что получатель выплаты выдал разрешение в сервисе Мой налог.
154Получатель выплаты с указанным ИНН не проходил процедуру выдачи прав ЮMoney для автоматической регистрации чеков. Сообщите получателю выплаты, что ему необходимо выдать разрешение в сервисе Мой налог.
158Ошибка в параметре itn: некорректный формат значения. В ИНН должно быть 12 цифр.
159Ошибка в параметре itn: некорректный формат значения. В ИНН могут быть только цифры.
Other errors
30Technical problems on the YooMoney side. We recommend repeating the request at a reasonable interval (see The rules of generating and processing payout requests).
31The transfer recipient declined the payout (the recipient refers to the mobile carrier or processing bank).
105Exceeded the time limit for paying with this payment code (when paying in cash at a kiosk or payment point). The code’s expiration depends on the settings of the merchant who is receiving the payment.
110The transfer recipient returned the payout (the recipient refers to the mobile carrier or processing bank).
See also
Testing Interaction format Funds deposition (makeDeposition)