Переход в ЮKassa: как и зачем
What does “switching to YooMoney” mean?
You used to sign in to your Merchant Profile via your Yandex account. From now on, you’ll need a separate YooMoney account: your phone number or email address will be required for signing in instead of your username (as it was before).
Switching to YooMoney means transferring your details for signing in to the Merchant Profile from Yandex to your new YooMoney account. The details will be transferred automatically, you just need to allow YooMoney to access them and create a new password for signing in to the Merchant Profile.
Will I get to keep my current Yandex account?
Yes, it’ll continue working as usual for all Yandex services: Yandex.Mail, Yandex.Music, etc.
Will the terms and conditions of the service change?
All the terms will remain the same.
What happens to my Merchant Profile settings? What about my payment history and customer lists?
Everything will remain the same: nothing is going to change in the Merchant Profile.
Указываю номер телефона, вижу какие-то другие профили. Почему так и какой выбрать?
Возможно, ранее с вашим номером телефона уже регистрировались в наших сервисах — теперь вы видите все профили, которые привязаны к вашему телефону. Тут два варианта:
- Вы зарегистрировали эти профили так давно, что уже не помните этого,
- Это сделал тот, кто владел вашим номером телефона до вас.
Выбрать нужно тот аккаунт, на который зарегистрирован личный кабинет. Его легко отличить — напротив такого аккаунта есть иконка нашего сервиса.
For other cases, write us at ecommerce@yoomoney.ru
Не помню пароль от аккаунта на Яндексе, на который зарегистрирован личный кабинет. Как мне перейти в ЮKassa?
You won't be able to switch without your account password. Try to recover it via Yandex using these instructions. If you're unable to recover your password, contact us
После перехода в ЮKassa на мой телефон не приходят смс-пароли для подтверждения. Что случилось?
Looks like an irrelevant phone number was linked to the Merchant Profile when you switched to YooMoney. Check the phone number in your account details. If it's invalid, please contact us and we'll help you to link a new one.
Мне говорят «Такого пользователя нет». Что делать?
Looks like you have several Yandex accounts, and you specified the wrong one. You need the account you used before (the one you entered when signing up). If you're sure that you've specified everything correctly, contact us
Troubleshooting